2022年11月16日 星期三

英語聽力練習 - 74

《英語聽力練習》(74)
"English Listening Practice" (74)

Everyday English Listening Practice
(日常英語聽力練習)

Today's Topic - Celebrity Interview (名人專訪)】

【Listen to the interview with Jen, a fashion model.】

Thanks for taking the time to speak with me, Jeri.
感謝您抽出時間與我交談,Jeri。

Oh, it's my pleasure.
哦,這是我的榮幸。

You have a beautiful accent. Where did you grow up?
你的口音很美。 你在哪兒長大的?

I grew up in England, in a city called Brighton.
我在英格蘭,一個叫布萊頓的城市長大。

How do you spell that?
怎麼拼寫?

B-R-I-G-H-T-O-N.
我在英格蘭,一個叫布萊頓的城市長大。

Just like it sounds.
就像聽起來一樣。

Yes.
是的。

What was that like?.
布萊頓是個怎麼樣的城市?

Brilliant. 
It's a lovely city,  right by the sea. 
My family still lives there.
My father owns a restaurant, and my mother teaches school.
非常棒。
它是一個可愛的城市,就在海邊。 
我的家人還住在那裡。 
我父親擁有一家餐館,我母親在學校教書。

What did you want to be when you grew up?
你長大後想做什麼?

Well, I never thought I'd be a model! 
I wanted to be a doctor or maybe a writer.
,我從沒想過我會成為一名模特
我想成為一名醫生或作家。

Why not a model?
為什麼不是模特兒呢

Well, I always thought I looked funny. 
呃,我
一直以為我長相滑稽可笑。

I can't imagine it.
Were you popular when you were growing up?
我無法想像。 
你小時候很受歡迎嗎?

Not really. 
I wasn't unpopular, but I wasn't in the popular crowd at school.
I had a nice group of friends, though. 
不盡然。
我不是不受歡迎,但我不在學校的熱門人群中。
不過,我有一群很好的朋友。

How did you like school?
你覺得學校怎麼樣?

Oh, I like school. 
I was a great student.
My mother actually taught at my primary school.
I always thought that was terrific.
哦,我喜歡學校。
我是一個很棒的學生。
我母親實際上在我的小學教書。
我一直覺得這很棒。

How about your free time as a child.
Did you have a hobby?
你小時候的課餘時間怎麼過。
你有嗜好嗎?

I used to love to draw. 
Later I learned to paint, and I still do that.
Actually, I have some paintings in a gallery right now.
以前我就喜歡素描作畫。
後來我學會了彩繪,而且一直在畫。
事實上,就在現在,我有一些畫在畫廊裡。

That's impressive.
這令人印象深刻。

Well, It's a very small exhibit. 
But it's something I really enjoy.
嗯,它是一個非常小的展覽。
但這是我真正喜歡的事情。

Did you have a favorite game when you were growing up?
你在成長過程中,有最喜歡的遊戲嗎?

I used to play video games a lot as a kid. 
The video games then were very different from the games now.
I didn't have a favorite, though.
I like a lot of them.
我小時候經常打電動。ee
當時的電子遊戲與現在的遊戲大不相同。
儘管,我沒有最喜歡的。
但有很多是我喜歡的。

What about favorite place?
最喜歡的地方呢?

Hmm. My favorite place?
I used to go to a summer camp in Ireland.
I love that.
I got to go horseback riding almost every day. 
嗯。我最喜歡的地方嗎?
我曾經去過愛爾蘭的夏令營。
我喜歡那裏。
我幾乎每天都要去騎馬。

Do you still go to Ireland?
你還去愛爾蘭嗎?

No. Not very often. 
不. 不常去