2013年4月19日 星期五

二首痛徹心扉,非常好聽的感傷情歌

Image Source :sinisa majetic:http://goo.gl/6dBkWX
二首痛徹心扉,非常好聽的感傷情歌
第一首:Conway Twitty-Don't Cry Joni (With lyrics)
第二首:Roberta Flack - And So It Goes

第一首:Don't Cry Joni (別哭!喬旎),歌詞直接簡單,偶就不翻譯了。大意是:男生22隔壁的女孩才15,雖然女孩請他等待,但他說:”別哭,你會漸漸地忘了我,我無法等待”。於是他遠赴他鄉工作,一段時間後,他發現無法忘懷她,飛回故鄉想娶她,她說:”別哭,你會漸漸地忘了我,我已嫁給妳的好友”。

第二首中英文歌詞:
We ran into her just by chance. 偶然間我們一起闖入她的心扉.
I saw it in a single glance. 你們之間的戀情我一眼就看穿.
My oldest friend. 我的老朋友.
Your new romance.你的新戀情.
Must I remember? 我必須記得嗎?

You couldn't run. 你跑不了.
She couldn't hide. 她也無法掩飾.
She dropped her eyes. 她垂下眼睛.
You turned aside. 你轉過身去.
You didn't want to hurt my pride. 你不想傷害我的自尊.
But you knew that… 但你知道…

Love is a Rush of Wild Wind. 愛只是一陣狂風.
The Scent of a Summer Rose. 一個夏日玫瑰的短暫芬芳.
A whistle blowing on a distant track. 一個在遙遠軌道上的吹哨聲.
and when it goes, it goes. 一陣過後,都會消失無蹤.

I know that tale I've heard it told. 我了解,那段我曾聽過的故事.
How bruises reach down to the soul. 傷痕如何深入靈魂.
A love once warm, turns icy cold. 那就是一段曾經溫暖的愛,轉成冰冷.
And I know that. 我已經苦嘗這種滋味和痛楚.

Love is a Rush of Wild Wind;
The Scent of a Sumemr Rose
A whistle blowing on a distant track
and when it goes, it goes

Take your heart where it longs to be. 把你的心放在它渴望的地方.
I won't bind you to a memory. 我不會迫使你回憶.
I know if I wait, 我知道如果我等.
it will happen to me oh ho. 這會發生在我身上.

Love is a Rush of Wild Wind;
The Scent of a Summer Rose
A whistle blowing on a distant track
and when it goes, it goes

Love is a Rush of Wild Wind;
The Scent of a Summer Rose
A whistle blowing on a distant track
and when it goes, it goes

Love is a Rush of Wild Wind;
The Scent of a Sumemr Rose
A whistle blowing on a distant track
and when it goes, it goes